Alla inlägg under augusti 2012

Av Camilla - 26 augusti 2012 12:46

Herregud, tänk vad tiden rusar iväg. Idag är det prick 1 år sedan jag och gubben blev ilag. Jag kan inget annat säga än att jag är hur förälskad som helst i denna människa. Visst att han kan vara ett riktigt hommel ibland, men det har ju sin charm det med. Han är den snällaste, mest godhjärtade och finaste människa jag någonsin lärt känna! Vi väntar med att fira detta tills på torsdag, då vi ligger och bubblar i poolen uppe på lyxsviten i Lycksele. Snacka om att jag längtar dit!   


 


Igår tog vi även tillfället i akt att fira svärmor som fyller 50 år då vi är borta på hotellvistelsen. Vi bjöd på fetaostbiffar, egengjorda vitlöksbröd, dressing och sallad. Till efterrätt nalkades det kaffe och tårtan som jag bakade ihop. Både svärmor och svärfar såg mätt och belåtna ut när de for hem, vilket kändes bra! Här nedan kommer en bild på tårtan.


 


Sist men inte minst så vill jag avsluta inlägget med att poängtera att jag och gubben var ute på världens guppigaste fyrhjulingstur igår. Vi körde bland kraftlinor, lera, vatten och fallna träd. Snacka om att man mådde illa när man kom hem. Under ett tag där ute så trodde jag att vi aldrig skulle komma hem. Gubben skratta mest åt mig och tyckte att det inte var nå farligt, "kör du gumman, dehär gå bra de" fick man till svar så fort man sa att man vägrade köra nå längre. haha. Nu när det väl är gjort så kan man ju blicka tillbaka på händelsen och skratta åt det. Men just då så såg det inte så ljust ut! haha. Nej nu ska jag och gubben ta å äta lunch. Han har servat mig hela dagen än så länge. Snacka om att få känna sig bortskämd ibland! :) 


 


Vi hörs senare. 

Av Camilla - 24 augusti 2012 12:42

Igår kväll åkte jag och gubben upp till Mofflo och körde lite fyrhjuling. Det är så himla mysigt och avslappnande när man är ute i den vackra naturen. Man behöver endast fokusera på hur man kör, inget annat. Under färdens gång fick vi syn på två älgar på ett hygge. Det är mäktigt hur nära man kan stå sådana djur, utan att de springer iväg! Efter åkturen for vi hem till svärmor och värmde upp oss med te framför tv:n. Det blev även annat fika och surr, som vanligt!    haha. 

 


En annan rolig sak att berätta är att jag å gubben var och köpte nya köksmöbler för någon dag sen. Vi hittade denna snygga matgrupp helt i ek, med stoppade kuddar för ett väldigt bra pris! Det krävdes blod, svett och tårar för att få ihop gruppen, men när den väl var på plats så kändes det som om allt slit var värt det 100ggr om. Här nedan får ni ett smakprov på hur gruppen ser ut.


 


Nej nu har jag inte tid att sitta här längre. Måste få i mig något att äta och fli ihop i lägenheten innan det är dags för att baka tårta åt svärmor. Det kanske kommer upp någon bild på tårtan när den är klar, om den är värd att visas dvs! haha.


Hej så länge! 

Av Camilla - 23 augusti 2012 13:48

Hallå alla där ute! 


Idag har jag gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, jag har startat en blogg som ni ser.

Tanken med denna blogg är att jag skall skriva ur mig de tankar och känslor som snurrar runt inuti mig, för att på så vis kunna processa saker bättre samt att jag skall kunna se saker ur en ny synvinkel.

Jag tror faktiskt att man kan komma ännu längre med saker man gör, om man är självkritisk och tar sig tiden att analysera sig själv.


Nu när sommarlovet snart är slut så stundar skolbänken igen. Det finns blandade känslor kring det hela, men just nu känns det mest tungt eftersom att jag skall lämna alla nära och kära igen. Men i år skall jag göra något bra utav tiden. Jag skall ägna min tid åt saker som jag mår bra av och saker som gör mig glad, istället för att leva i en enda lång väntan över att få åka hem. Förra skolåret var verkligen en berg- och dalbana för min del. Jag var glad och nöjd över att jag tog mig in på den linje som jag ville komma in på, men samtidigt var jag hjärtekrossad över att behöva lämna de jag älskar mest där hemma. Det är inte lätt, men det går! I år ska jag se möjligheterna istället för att längta hem, jag skall utvecklas som person och jag ska ha jäkligt roligt helt enkelt! Jag vet att de där hemma älskar mig och är stolta över mig för det jag gör, och nu vet jag även att de inte försvinner bara för att jag har flyttat en bit bort. Jag har verkligen världens bästa familj, släkt och gubbe. Jag känner mig lyckligt lottad över att få ha så underbara människor i min närhet!   


 

Världens finaste älskling och jag! 

 

Min alldeles egna lilla gris! 

 

Fasters gogubbe! :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå!
Jag är en målmedveten tjej på 20 år som för ett tag sen flyttade ifrån sin lilla hemby och lämnade familjen, hunden och karln för att fara iväg och plugga. Nu bor jag i en by strax utanför Umeå och pluggar till socionom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards